Inaciu Galán y Lisardo Lombardía, propuestos como miembros, numberariu y honoríficu, de l’Academia de la Llingua Asturiana

El pasáu xueves, 7 d’abril, l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA) propunxo, mediante votación en Xunta Estraordinaria, que D. Inaciu Galán y González, como miembru numberariu, y que D. Lisardo Lombardía Yenes, como miembru honoríficu, algamen la condición d’académicos.

Inaciu Galán y González (Xixón, 1986), doctor pola Universidá d’Uviéu con una tesis sobre la llingua asturiana nel franquismu, ye, amás de profesor d’asturianu en secundaria, un periodista con gran dedicación a la divulgación cultural y llingüística, con cuasi 20 años de trayeutoria en tou tipu de medios de comunicación, nos que desendolcó munchos papeles, dende la redaición y la presentación a la direición. La so formación académica inclúi amás una diplomatura en turismu y un máster en xestión cultural, ámbitos dende los que tamién tien producío material d’investigación y normalización de calter llingüísticu. La so obra lliteraria, como autor y traductor, toca estremaos xéneros y camina al par de la so obra académica, bayurosa y espardida en monografíes, volúmenes coleutivos y n’artículos de revistes científiques.

Lisardo Lombardía Yenes (Llaviana, 1955), médicu de formación y primer oficiu, desenvuelve, dende fai cuatro décades, una de les carreres más importantes nel ámbitu de la xestión cultural asturiana, llevando la dignificación de la llingua como norte. Ye cofundador del coleutivu etnográficu Belenos que, ente otres munches aiciones, edita la prestixosa revista Asturies, memoria encesa d’un país. Al traviés del sellu Fonoastur dio abellugu discográficu a dalgunes de les carreres musicales más relevantes de la escena folc asturiana. Primero como delegáu d’Asturies y depués como direutor, el so papel nel Festival Intercélticu de Lorient completa una figura que recibe les máximes distinciones: medaya de plata del Principáu d’Asturies en 2015 y “Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres” de la República Francesa en 2021.  

L’ALLA dará acoyida a los nuevos Académicos el vienres 6 de mayu, dientro del actu solemne del 43 Día de les Lletres Asturianes.